CARPETA D'APRENENTATGE
COEDUCACIÓ
Segons un estudi fet per l'agència catalana d'audiovisuals durant el Nadal 2014/15 els anuncis:
- 38,2% estereotips
- De quin tipus? Nines i accessoris, jocs d'imitació, jocs de punteria, construccions, etc.
En algun moment hi va haver més estereotips. Per atacar tot això, des de la coeducació és d'on es té més responsabilitat.
Coeducar: ensenyar a respectar allò diferent, hem de potenciar la diferència perquè és allò que ens farà més complementaris.
GUIA PER LA COEDUCACIÓ
- Model educatiu del centre: el podem veure al PEC, el qual ha de parlar sobre el tema i tenir-lo en compte.
- El llenguatge utilitzat: en circulars, en la web, en reunions... com ens dirigim al públic en general. En diferents situacions podem veure si l'escola utilitza un llenguatge sexista. APA - AMPA.
- L'organització del centre
- Les relacions que afavorim: s'ha de vetllar pel tema de la desigualtat, i engegar accions per beneficiar la igualtat. Per exemple a l'hora del pati, veure qui juga a què, quins espais ocupa cadascú.
- Els continguts que ensenyem
- Els materials que utilitzem
- Com els ensenyem
Crec que hem de tenir sempre ben present el concepte "coeducació", és molt important que sempre el respectem davant dels alumnes, serem un dels exemples i pilars a seguir per aquests, som els que tenim l'oportunitat de canviar les coses.