MODEL ECOLÒGIC: URIE BRONFERNBREMMER

Per estudiar l'individu hem de tenir en compte que no està sol, hem de veure quines coses l'influencien. Hem d'estudiar la persona amb tot el seu context. Aquest és el model ecològic, la seva intenció és situar la persona dintre d'un entorn, tot té la seva relació dintre d'aquest.

Hi ha 4 cercles d'influència: s'utilitzen els noms de les capes de la terra, ja que existeix una relació d'apropament o llunyania.   

Microsistema: el més a prop. Es tracta bàsicament de la família i l'escola.

Exosistema: Aquí no parlem de les persones, sinó que parlem de les relacions. La relació entre la família i l'escola per exemple. És la relació entre microsistemes.

Exosistema: Part de la família més extensa (avis, cosins, tiets...) els que no convivim cada dia. També podem trobar aquí el treball (ens influeix amb l'horari), el barri o la nostra comunitat, o també els mitjans de comunicació.

Macrosistema: La cultura, els valors, l'estructura social... factors més allunyats però que també intervenen en el nostre desenvolupament.

Amb tot això es creen permanentment relacions, per això es tracta d'un sistema, tot està relacionat.

Cronosistema: Són els canvis significatius que hi ha al llarg de la vida i que afecten els diferents sistemes.

 

Durant la classe vam realitzar una tasca per entendre millor per a què serveix el model ecològic, vam fer una anàlisi de nosaltres mateixos, veient el que ens influeix i classificant-ho en els  4 sistemes. Una vegada fet això, ens adonem de tot el que ens influeix en la nostra vida, i ens fa ser de la manera que som. També vam analitzar el nostre cronosistema, fets que ens han marcat en la nostra vida, fets que realment també marquen la nostra manera de ser. Una vegada realitzada l'activitat, em va sorprendre com en un petit esquema estaven totes les coses importants de la meva vida.