REFLEXIÓ SOBRE LES EXPOSICIONS DELS COMPANYS
Vam dedicar dos dies a classe per a fer un treball molt interessant. Ens vam dividir per parelles, i vam analitzar diferents corrents. A mi per exemple, em va tocar buscar informació sobre la psicoanàlisi, juntament amb la meva companya. L'endemà, ens vam ajuntar per grups formats per diferents parelles. Dintre del grup, tots havíem cercat informació sobre el mateix corrent. Vam elaborar un resum entre tots, i una presentació. El següent dia de classe vam exposar les nostres anàlisis i les vam compartir amb els companys. Així, finalment, tots vam disposar d'una breu introducció a les diferents corrents. L'anàlisi que en vam fer va ser el següent:
La psicoanàlisi: ideada el 1890 per Sigmund Freud. Concep l'home com a subjecte amb impulsos instintius, reprimits en la consciència, influïts per la societat, la cultura... Reprimim coses al nostre subconscient que acaben afectant la nostra manera de ser i actuar. El mestre hauria de deixar sortir els propis pensaments dels infants per a aprendre també sobre ells mateixos i qui són.
L'humanisme o personalisme: l'educació es basa en l'ensenyament amb valors, s'ha de reforçar la creativitat. Escolarització laica.
El marxisme: els esdeveniments i les institucions humanes estan determinats per causes econòmiques i l'agent bàsic del canvi històric és la lluita de classes. L'educació ha de ser pública, laica, gratuïta i igualitària per a tothom.
L'empirisme: nega qualsevol altra font de coneixement que no sigui l'experiència. Naixem amb la ment "buida". L'educació experiencial és el model que facilita l'aprenentatge. El mestre ha de facilitar les experiències.